SEDM ZÁKLADNÍCH KROKŮ SPRÁVNÉHO PERSONALISTY PŘI NÁBORU NOVÉHO ZAMĚSTNANCE

Prožíváte strach čí euforii? Právě vám sdělil šéf, že potřebuje najít vhodného kandidáta na pozici ve firmě a že to máte zajistit. Nikdy jste nábor nového zaměstnance nedělali, nezadávali jste inzerci, nevyhodnocovali CVčko.

Třeba jste asistentkou či mzdovou účetní v menší firmě. Třeba jste personalista junior a zatím se věnujete pouze personální administrativě
ve větší firmě. Možná vás prostě jen láká práce personalisty. Je to směr, kterým se chcete ve vašem profesním životě vydat.

Ať už se to stalo jakkoliv, hurá do toho! Čeká vás spousta učení, překonávání překážek, ale i úsměvných zážitků. Je vám to jasné, ale nevíte kam sáhnout, kde hledat správné informace? Buďte klidní – nic
se nenaučíte přes noc. Dělejte všechno tak, jak nejlépe v daný moment cítíte
a umíte. Také vás uklidním – chyby přijdou, ale vaším úkolem bude
se z nich poučit. Jak řekl Howard Schultz: „Chyba je váš učitel, ne nepřítel“.

Do začátku byste měli pochopit, jaké kroky předchází realizaci samotného pohovoru – tedy co vás čeká a nemine.

1. musíte získat co nejvíce informací o nabízené pozici (nejen o tvrdých, ale i měkkých dovednostech)

2. jasně a srozumitelně popsat pracovní místo (PPM)

3. zadat inzerci (tzn. vybrat správnou inzertní cestu se zaměřením na cílovou skupinu)

4. stanovit si parametry výběru uchazečů

5. předvybrat si uchazeče, kteří splňují požadavky na dané pracovní místo

6. oslovit vybrané kandidáty a pozvat je na osobní pohovor (celý proces maximálně zrychlit, uchazeč nečeká)

7. teprve tady přichází na řadu osobní setkání – pohovor

Je možné, že váš šéf bude tlačit na to, abyste dovedli do firmy vhodné kandidáty co nejdříve (nejlépe včera), ale nenechte se zatlačit do kouta. Každá pozice má svá specifika – jinak budete hledat specialistu středního
či vyššího managementu, jiným způsobem zase člověka na dělnickou pozici. Vše souvisí se vším a je třeba pečlivě zvážit každý krok. Například to, jak připravíte inzerci nebo jak
a podle čeho vyberete inzertní server. Dalším faktorem může být rychlost zpětné vazby ze strany uchazečů. 

Pokuste se nastavit si časový harmonogram všech úkonů, které s hledáním a výběrem uchazeče souvisí. Mapujte si plnění úkonů
a nelekněte se faktu, že vámi zvolená cesta nezafungovala. V tom případně upravte harmonogram a pokračujte dál.

Pokud se chcete dovědět více o práci personalisty,  sledujte články na mých stránkách.

"Jako personalista čerpám ze svých znalostí a dosavadních zkušeností v oblasti práce s lidmi a obchodu. Naplňuje mě spojování nespojitelného a dnes už vím, že mým posláním je budování firem nejen na zelené louce, ale také propojování firemní strategie se strategií personální, restarty a hledání cest, jak být ještě lepší v podnikání, než jste dnes. Stejně tak s nadšením spojuji uchazeče s těmi správnými společnostmi díky přípravě uchazečů na pracovní pohovor od sepsání životopisu (CV), motivačního dopisu až po samotný trénink - pohovor nanečisto". Více o mé cestě naleznete zde >>